10 Şubat 2015 Salı

'Akışkan Çikolatalı Mini Kek' imiş:)))

Eee Oki ister de ben yapmaz mıyım:)))) Emir büyük yerden ne de olsa:)



Mini Kek tarifleri kitabındaki 'akışkan çikolatalı mini kek' için hemen malzemeler hazırlanır.



1/2 su bardağı (75 gr) kakao


1/4 tatlı kaşığı tuz



2 yumurta, 1+1/3 su bardağı (200 gr) un, 2 tatlı kaşığı kabartma tozu, 1 su bardağı (200 gr) şeker, 2 tatlı kaşığı vanilya esansı (ben toz kullandım)


1/2 su bardağı (120 gr) oda sıcaklığında tereyağı.



1 su bardağı kaynar su ile kakao karıştırılır ve soğumaya bırakılır.

Un, kabartma tozu ve tuz bir kaba elenir.
Tereyağı, şeker ve vanilya akışkan bir krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Benim ki hiç de akışkan olmadı, acaba vanilya esansı yetine toz kullandığım için mi bilemedim:(
Yumurtalar birer birer eklenir.
Unlu ve kakaolu karışımda eklendikten sonra hamur haline getirilir:)




Kek kalıplarının üçte ikisi hamurla doldurulur. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 20-25 dakika pişirilir.



Kreması için 120 gr bitter çikolata benmari usulü eritilir.



2/3 su bardağı (150 gr) (ben 120 gr kullandım) oda sıcaklığındaki tereyağı, 200 gr pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (ben yine toz kullandım) eritilmiş çikolata ile krema kıvamına gelene kadar çırpılır. 



Fırından çıkmış ve soğumuş keklerin üzerine hazırlanan krema sıkılır veya benim gibi sıkmaya çalışılır:))



Üzerine çikolata şekerlemeleri de serpildikten sonra afiyetle yenir:)



Tarif 'akışkan çikolatalı' olmasına rağmen benimkiler hiç de akışkan olmadılar:((( ama olsun Okicim sevdi ya, o bana yeter:))

5 yorum:

  1. afiyet olsun bal yanaklardan öp annesi :)

    YanıtlaSil
  2. Off çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. bayıldımmm, ellerinize sağlık, takipteyim bana da beklerimmm
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. çok güzeller :) afiyet olsun
    çekim kareleri zaten çok eğlenceli :)

    YanıtlaSil
  5. süpersiniz harika görünüyor bana da beklerim:)http://aysheninhobileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails