7 Ekim 2013 Pazartesi

Krapon kağıtlarından çiçekler yaptık

Geçen hafta benim için çok üzücü bir hafta oldu. Çok sevdiğim bir arkadaşım pazar akşamı öksürdüğünde ağzından kan gelince acile gitmiş. Ertesi gün hemen hastaneye yatırıldı. Bronkoskopi sonucu akciğerinde et beni gibi, kanalı tıkayan bir şey görülmüş. Kanamayı yapan oymuş.Ve çarşamba günü ameliyat oldu. 

Haftasonu hastaneye ziyaretine gittik. Şükür ki iyi. Tabii ağrısı oluyormuş, ama geçecek ve her şey iyi olacak inanıyorum.

Hastane odalarına çiçek alınmadığından ve geçirdiği bu sıkıntılı günlere biraz da olsa renk katmak için ona krapon kağıtlarından çiçekler yaptık. 



Gerekli mazemeler; renkli krapon kağıtları, makas ve tel.


İstenilen ölçüde kesilen kare krapon kağıtları 4 kat üst üste konuyor.

Üst üste konan kağıtlar akordeon şeklinde katlanıyor.

Ben, karelerin boyutlarını farklı tuttum. İçten dışa doğru yaprakları kat kat dursun istedim. Bu arada iki kenarı şekilli bir biçimde kesiliyor. Verdiğim linkte değişik kesim biçimleri verilmiş. İstenirse kenarları şekilli makaslarla da kesilebilir.


Akordeon şeklinde katlanan kağıtlar ortadan bir tel yardımıyla tutturulur. Bu tel aynı zamanda çiçeğin sapı olacak.


Daha sonra akordeon şeklindeki kağıt katmanları yelpaze şeklinde açılır ve dikkatlice (çünkü ince bir kağıt olduğundan yırtılma olasılığı yüksek) yaprak şeklinde açılır.

Biz bu çiçekleri Okiyle beraber hazırladık. Çiçekleri yapmak onun da çok hoşuna gitti. Yani çocuklarla beraber yapılabilecek güzel de bir etkinlik:))


Çiçeğin yapraklarını açarken ki şu dikkate bakar mısınız?


Ve bir çiçeğimiz hazır bile:)))


Hepsi bir arada böyle rengarenk ve cıvıl cıvıl duruyor:)


Biz hasta ziyareti için yaptık bu çiçekleri. Doğum günü partileri veya küçük sürprizler için de hazırlanabilir. Ne dersiniz?


19 yorum:

  1. Ne güzel bir arkadaşsın yaptığın çiçekleri görünce çok duygulandım:( ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun arkadaşına..Neler çıktı yahu çeşit çeşit, kimbilir daha ne hastalıklar, neler göreceğiz, modern çağ işte...

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun arkadaşınıza güzel bir düşünce tebrikler.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşınıza çok geçmiş olsun. Çiçek fikri ne harika.
    Bundan sonra hastaneye çiçek götürmem gerekince ben de yapacağım bu çiçeklerden.

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten iyi fikir. Umarım arkadaşınız iyileşir çarçabuk.

    YanıtlaSil
  6. çook çok geçmiş olsun arkadaşınıza. çiçekler nasil yaratıcı nasil güzel olmuş anlatamam, bence gerçekleriyle yarışırlar :)

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle çok geçmiş olsun, çiçeklere bayıldım çok iyi bir fikir.....

    YanıtlaSil
  8. çok zarif bir düşünce harikasın . çok geçmiş olsun kısa zamanda sağlıkla haline kavuşsun inş.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Süper bir calısma hemen sinifta cocuklarimla yapiyorum ;)

    YanıtlaSil
  10. oki ne kadar odaklı ve ne kadar şirin :) <3 <3 <3

    YanıtlaSil
  11. şahane bir durum üstelik rengarenk

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar düşüncelisiniz. Ellerinize sağlık çok güzeller :)

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun.Arkadaşınıza acil şifalar dilerim.Çiçekler çok güzel,eminim arkadaşınız görünce çok sevinmiştir:)

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir fikir olmuş ikinizin de ellerine sağlık :) Benim de beyaz atölye günlerim başladı bu arada :)) iyi ki sizi izleyip haberdar olmuşum Atölye beyazdan. Bir kez daha teşekkürler....

    YanıtlaSil
  15. süper fikir ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. herkese çok teşekkür ederim:)) Arkadaşım çok şükür daha iyi:) İlginiz, beğenileriniz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  17. çok güzel ve açıklayıcı anlatmışsınız.ellerinize sağlık çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  18. güzel olan sadece çiçek değil ki...niyet...ne güzel insansın sen...arkadaşa çok çok geçmişler olsun..en kısa zamanda şifa diliyorum

    YanıtlaSil
  19. Önce geçmiş olsun,arkadaşına acil şifalar diliyorum. Çiçek de çok güzel olmuş,iyi bir fikir. Ziyarette insan ne götüreceğini bilemiyor. Bu çok hoşuma gitti. Eline sağlık.

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails